Zoran Bašanović, nekada jedan od najuspešnijih estradnih menadžera, poznat i po višegodišnjoj emotivnoj vezi sa Draganom Mirković, posle više od deset godina ćutanja, govori o "Grandovom" monopolu na srpskoj estradi i kako ga je iskusio na svojoj koži. On otkriva kako ga je Saša Popović potpuno uništio, zbog čega više nije mogao da radi svoj posao, pa je ušao u politiku. A zbog toga je rešio i da javno o svemu prvi put progovori, tvrdeći da Popović održava monopol poslednjih deset godina zahvaljujući moćnim prijateljima u politici.
"U politici sam se našao jer sam bukvalno proteran iz svog posla. Zbog Aleksandra Vučića, koji mi je prijatelj i kum, ušao sam u naprednjake i jedan sam od osnivača i članova glavnog odbora. Ja sam marketing menadžer i trudim se da svojim prijateljima Vučiću i Tomi Nikoliću svojim znanjem maksimalno pomognem u političkim kampanjama da stranka dobije rejting koji već ima. Ne bavim se politikom, već političkim marketingom. I pre sam se bavio menadžmentom i marketingom na estradi i muzičko-producentskim poslom. Ne mogu nikoga direktno da optužim da me je oterao sa estrade, ali neko kome sam najviše smetao potrudio se da mi se direktno ugasi diskografska kuća 'Best rekords' i dve emisije na Pinku. Željku Mitroviću sam godišnje plaćao 240.000 maraka za termine i uložio 100.000 za scenografiju. Kao uspešan producent, tu sam dovodio ljude iz narodne, pop i rok muzike, sveta mode i politike, i za nekoliko meseci sam postigao neverovatnu gledanost. Najviše sam počeo da smetam Saši Popoviću i Lepoj Breni. U početku se nisu nadali takvoj gledanosti moje koncepcije, ali u roku od šest meseci sam uspeo da budem duplo gledaniji od njih, iako su imali duplo bolji termin od mene. Posle toga su Popović i Brena, uz pomoć svojih tadašnjih političkih, ali i kućnih prijatelja iz vrha vlasti, počeli da se bave zakulisnim radnjama i da se organizuju kako da mi stanu na put i naprave monopol na srpskoj estradi, koji se, nažalost svih nas, dešava poslednjih godina. Posle godinu dana, dok sam bio na odmoru u Americi, da bi taj nož u leđa bio što efikasniji, dogovorili su se sa Željkom da uz pomoć političkih prijatelja unište moju diskografsku kuću. Željko mi je saopštio da sa mnom ne može da produži ugovor da se moje emisije emituju na Pinku, jer je viši interes u pitanju i zamolio kao dugogodišnjeg prijatelja da ga ništa više ne pitam i da je to potez na koji mora da se odluči zbog opstanka svoje televizije. Ipak, znao sam ko stoji iza svega. Ne kažem da je Željko učestvovao u tome, čak mislim da nije, već da su Brenini i Sašini politički prijatelji izvršili pritisak na njega da se moje emisije ugase. A ja tada nisam imao nikakve veze u vlasti", otkriva Bašanović i nastavlja:
"Popović ima monopolistički položaj zahvaljujući političkim strukturama. To je definitivno istina. 'Grand' nema konkurenciju sve ove godine. Ljudi iz politike su prisutni u životima Popovića i Lepe Brene, samo se smenjuju. Postoji jedno lepo naselje na Bežanijskoj kosi i tamo kuće imaju mnogi poznati i uticajni ljudi - Lepa Brena, Saša Popović, Bane Obradović, Keba... U tom naselju naš ministar za ekonomiju i regionalni razvoj Mlađan Dinkić gostuje već jedno četiri-pet godina, samo što se kuće i večere, uključujući slave, rođendane i ostale proslave, smenjuju. Kod Kebe, Brene, Popovića, gospodin Dinkić, koji se inače bavi sviranjem gitare i komponovanjem, sa svojom suprugom je vrlo rado i često viđen gost, a čak su i počeli da snimaju njegove pesme. Pa i Boba se peo na binu i zvanično podržao Dinkića tokom političke kampanje. I nemojte mi sad reći da je sve to slučajno i da neko sme da udari na Sašu, Brenu i 'Grand'." O srpskoj estradnoj sceni kaže: "Ovo što se radi na bazi ucena je presedan i ne pamtim da se dešavalo na estradi. Popović je preko političkih veza i podrške ugasio sve druge diskografske kuće na Pinku. Ta priča i dalje traje i sa njima ne može više da se razgovara jer je sistem 'hoćeš ili nećeš'. Ako hoćeš, može pod njihovim uslovima, a ako nećeš, nigde te neće biti. Oni koji još zavise od 'Granda' to ne smeju da kažu, jer se plaše. Da se razumemo, ja nisam advokat pevača, pričam o nečemu što ne sme da se dešava u normalnoj zemlji - da ne postoji nijedna druga opcija u muzičko-zabavnom svetu osim 'Granda'. To je kao da ugasite Zvezdu da postoji samo Partizan", smatra Bašanović. A kako komentariše Popovićevo ponašanje prema mladim pevačima "Granda" i Milanu Stankoviću? "To je sramno i tragično. To što radi Saša Popović je klasična ucena koja podleže krivičnom gonjenju. Kako je moguće da se dvoje mladih ljudi izbace iz jedne diskografske kuće zato što su se privatno svađali u nekom tamo rijaliti-šouu? Na kraju krajeva, njih je Popović tamo poslao. Ne mogu da verujem da se neko od roditelja te dece nije pobunio. Ovo što rade Milanu Stankoviću, koji se pobunio jer ne može da bude rob, strašno je. Ne puštaju ga da radi jer žele da ga iznure i izmuče, jer njima novac ne treba, ali zato on ne sme nigde da radi bez njih. On mesecima, od 'Evrovizije', ne radi ništa, a oni su ga tamo poslali i sve se dogovorili sa Tijanićem i Bregovićem. Izmanipulisali su ga, a potpisujem da mu za to ništa nisu platili! Devetogodišnji ugovor koji Popović pravi sa pevačima je presedan. Ne kažem da nije pravno ispravno, ali šta ćemo sa savešću i time što pokušava da izmanipuliše mlade ljude iz unutrašnjosti, što opet nema veze, jer smo svi od negde došli pa smo se edukovali, ali Popović, kako vidim, još nije. On sklapa ugovore sa pevačima u kojima on ima sva prava, a oni nikakva. Ako se pobune, budu kažnjeni ili izbačeni. Njegova diskografija se svela na hiperprodukciju, zato što se sva zarada svela na SMS-ove", rekao je Bašanović.
Kakve su posledice Popovićevog monopola na estradi? "Posledice su tragično velike. Potpuno je upropašćena diskografija. Uz političku zaleđinu i monopol uspeo je da ugasi 'Zam produkciju', 'Haj-faj centar', godinama su urušavali najveću diskografsku kuću na Balkanu PGP-RTS jer su tamo stavili nekog Vladu iz neke grupe 'Vlada i Bajka', koji nije ni gitaru naučio da svira, a kamoli da peva, a koji je kao dugogodišnji direktor odlučivao ko će da izda album. Ostao je samo 'Gold mjuzik' i to samo kako bi preko njih mogli da prodaju CD-ove i kao ispostava za pevače koje 'Grand' neće da izda. Pevači više nisu imali kud, tržišta više nema i morali su da idu kod Popovića. On je sa njima napravio gledanost emisija, a kad ih je dobro izmuzao više ništa nije morao da im plaća. Kad ih je posle nekoliko godina maksimalno iskoristio, sistematski je počeo da ih otpušta jer je u međuvremenu počeo projekat 'Zvezde Granda', koji nije čak ni on smislio, već Žika Jakšić, moj dobar prijatelj. Posle svega, taj Žika Jakšić ima dobru funkciju i platu i dalje živi u iznajmljenom stanu i vozi auto koji je doterao iz Nemačke, a Popović je tolike stanove podelio u nagradnim igrama. I posle svega, izuzetno poštujem Popovićev uspeh, jer je vredan i radan čovek, ali mi smeta što ne pušta druge. Ako si Partizan, pa pusti Zvezdu da igra, da vidimo ko igra bolje. Divim mu se koliko je daleko otišao u virtuelno stanje i utripovao da je on neko ko odlučuje o životu i smrti i šta će da se peva, radi, snima... Čovek je potpuno otišao u nebulozu. Apelujem da se pod hitno vrati u realnost!", kaže Bašanović.
O aferi između Pinka i "Granda" Zoran je kazao: "Te afere nije bilo, već su je veštački napravili Popović, Brena, Milica Mitrović i njena sestra Lola, koje su zadužene za muzičke, zabavne i rijaliti-emisije, čime se Željko toliko ne bavi. Oni su se dogovorili da naprave veštačku krizu i frku kako bi jedni drugima nabijali cenu i kako bi narodu dali 'hleba i igara', a suštinski su se sve već dogovorili unapred. Ništa nisu imali nameru da menjaju jer bi svi izgubili, 'Grand' više nego Pink, jer bi na drugoj televiziji morao iz početka da razrađuje program. Pink je moćan i za šest meseci bi sa svojom produkcijom imao novi 'Grand', dok 'Grand' bez Pinka ne bi više bio 'Grand'. To potpisujem!" O učešću zaboravljenih imena domaće estrade u rijaliti-emisijama poput "Farme" Bašanović ima sledeće mišljenje: "To su pevači koje Popović ili hoće da najuri ili da im da otkaz, pa im preko Milice napravi kombinaciju da uđu na 'Farmu' i uzmu neku crkavicu." Ko je najveća zvezda na srpskoj estradi? "Zdravko Čolić, koji je neprolazna zvezda i eventualno Željko Joksimović. Među ženama nema nijedne koju poštujem, iako cenim svačiji uspeh", rekao je Bašanović. Godinama su opisivali kao poželjnog neženju, plejboja..."Pisali su da sam najpoželjniji neženja, što imponuje svakom muškarcu u mladosti, ali sada mi to ništa ne znači. O svojim devojkama mogu da kažem sve najbolje i sa svakom sa kojom sam se zabavljao mogu i danas da popijem kafu jer sam svakoj mnogo pomogao. Privatno sam sada vrlo sređen, nedavno sam oženio divnu devojku Bojanu i dobio ćerku Zoranu, koja sada ima sedam meseci. To mi je jedino važno, a sve drugo je ostalo u nekom vremenu pre 2000. godine", kaže Bašanović.
Sa nekadašnjom devojkom, pevačicom Draganom Mirković nije u kontaktu. "Nisam u kontaktu iz jednostavnog razloga što je ona, pošto smo raskinuli poslovno-privatnu saradnju, otišla u Beč, udala se, dobila dvoje dece i godinama nije bila u Srbiji, pa se nismo sretali. Nismo imali prilike da se vidimo, ali ako se sretnemo sigurno ćemo se pozdraviti", rekao je nekadašnji estradni menadžer, a onda odgovorio i na pitanje da li je istina da su se tajno venčali: "Mnogo vremena smo tada boravili van zemlje, a kada nismo radili, išli smo što dalje, jer smo jedino tamo imali mir. Postoje turistička venčanja na dalekim destinacijama i ostrvima gde ljudi sklapaju brak iz zezanja. Tako smo se Dragana i ja venčali u jednoj kapeli u Las Vegasu, kao i mnogi poznati parovi, ali to venčanje nije nigde zavedeno i ne važi. Ako je to bilo to neko tajno venčanje o kojem se pričalo, sad više nije." Bašanović je sarađivao i sa Jelenom Karleušom. O tome kaže: "Sa njom nisam imao nikakvu saradnju. Ja sam za nju sve učinio, a ona za mene ništa. Napravio sam joj karijeru, sa sedamnaest i po godina je odveo na televiziju, platio sve troškove njenog prvog CD-a 'Ogledalce', autore, spot Dejanu Milićeviću, vratio dugove njene majke, koja je uzela pare na kamatu.... Prvo što je Karleuša uradila, a maksimalno se potrudila, jeste da preko novina indirektno izvređa moju tadašnju devojku i zaštitni znak. Kao čovek koji je moralan, ne zato što sam bio Draganin momak, morao sam da zaštitim tada najveću zvezdu u zemlji od jednog žutokljunca koji se tek pojavio, a koji mi je zabijao nož u leđa. Ona je koristila svaku priliku da hvali Cecu i ponižava Draganu, a posle dve godine se najstrašnije okrenula protiv Cece. Ona je devojka koja se isključivo vodi svojim ličnim interesima, nema ni 'o' od osećanja jer je tako fabrikovana od majke Divne koja je, kao ona, odmalena pravljena kao vojnik koji sve uništava i gazi pred sobom zarad karijere, što je pokazala i u privatnom životu. Sve što danas pruža svojoj deci je najviše moja zasluga jer sam njen prvi projekat platio i voleo bih da me nekada negde demantuje. Do danas je zahvaljujući meni zaradila sigurno više od milion i po evra, a ja sam od nje dobio 'versaće' kravatu, koju mi je donela sa prvog gostovanja u Švajcarskoj koje sam joj ja zakazao za zastrašujuće pare u to vreme, i pozlaćenu iglu, bez flaše viskija. Čuvam to kao primer kako se odužio neko kome ste napravili karijeru", rekao je Zoran Bašanović.
Izvor+Foto: Press Podeli sa prijateljima
0 коментара
Постави коментар