Nedavno emitovana emisija "Da, Možda, Ne: Muzički identitet Srba - svilen konac" u kojoj je osuđena pesma "Mama" pevačice MC Sajsi koja govori o sponzorušma i negativnim tendencijama u društvu, navela je udruženje Poezin, koje se bavi izvođačkom poezijom i hip-hop kulturom, da izrazi protest zbog neopravdane napada na hip-hop kulturu u Srbiji.
Gosti emisije Olivere Kovačević bili su Nena Kunijević, muzički urednik RTS-a, Milutin Popović Zahar, kompozitor, Predrag-Cune Gojković, estradni umetnik i dr Mirjana Zakić, etnomuzikolog i predsednica žirija Sabora trubača u Guči.
Nakon odslušanih petnaestak sekundi pesme "Mama" koja ima skoro 2 miliona pregleda na Youtube-u, pojedini učesnici RTS-ove emisije počeli su da spominju reči "cenzura i zabrana ovakve muzike", ali i uvođenje muzičke policije (čini se jedine policije koja nam u državi fali).
Kao da će cela nacija formirati "dobar" muzički ukus isključivo na osnovu slušanja onoga što "stručnjaci" proglase podobnim, a "muzička policija" odobri.
Zgražavanje nad svim mogućim savremenim pravcima u srpskoj muzici provlačilo se kroz celu emisiju i neki opšti utisak je da samo višedecenijsko postojanje pesme zavređuje pažnju slušalaca i da sve novo loše jer današnja muzika izaziva nasilje i zapravo svi problemi Srbije i njenih građana nastaju zbog groznih pesama (implicitno se nametnulo u emisiji koju možete pogledati ovde). Nije da branimo gostujuće u emisiji, ali svi oni imaju pozamašan životni staž, te ostaje nejasno kako je Olivera Kovačević zamislila koncept emisije o muzičkom identitetu nacije, a da nije kao gosta pozvala nekog predstavnika danas popularnih muzičkih pravaca.
Kako bilo, emisija se sigurno dopala penzionerima koji redovno plaćaju pretplatu javnom servisu, a što se muzičkog ukusa nacije tiče možda samo treba razvijati kritičku svest građana, ponuditi im sve, pa će oni sami odlučiti šta je kvalitetno i vredno slušanja.
I za kraj, ne bismo vam objašnjavali poruku sporne pesme, poslušajte je celu (ukoliko već niste).
(Trojka.rs)
ŠTA VI KAŽETE? Ostavite nam Vaš komentar ispod.
Podeli sa prijateljima
Gosti emisije Olivere Kovačević bili su Nena Kunijević, muzički urednik RTS-a, Milutin Popović Zahar, kompozitor, Predrag-Cune Gojković, estradni umetnik i dr Mirjana Zakić, etnomuzikolog i predsednica žirija Sabora trubača u Guči.
Nakon odslušanih petnaestak sekundi pesme "Mama" koja ima skoro 2 miliona pregleda na Youtube-u, pojedini učesnici RTS-ove emisije počeli su da spominju reči "cenzura i zabrana ovakve muzike", ali i uvođenje muzičke policije (čini se jedine policije koja nam u državi fali).
Kao da će cela nacija formirati "dobar" muzički ukus isključivo na osnovu slušanja onoga što "stručnjaci" proglase podobnim, a "muzička policija" odobri.
Zgražavanje nad svim mogućim savremenim pravcima u srpskoj muzici provlačilo se kroz celu emisiju i neki opšti utisak je da samo višedecenijsko postojanje pesme zavređuje pažnju slušalaca i da sve novo loše jer današnja muzika izaziva nasilje i zapravo svi problemi Srbije i njenih građana nastaju zbog groznih pesama (implicitno se nametnulo u emisiji koju možete pogledati ovde). Nije da branimo gostujuće u emisiji, ali svi oni imaju pozamašan životni staž, te ostaje nejasno kako je Olivera Kovačević zamislila koncept emisije o muzičkom identitetu nacije, a da nije kao gosta pozvala nekog predstavnika danas popularnih muzičkih pravaca.
Kako bilo, emisija se sigurno dopala penzionerima koji redovno plaćaju pretplatu javnom servisu, a što se muzičkog ukusa nacije tiče možda samo treba razvijati kritičku svest građana, ponuditi im sve, pa će oni sami odlučiti šta je kvalitetno i vredno slušanja.
I za kraj, ne bismo vam objašnjavali poruku sporne pesme, poslušajte je celu (ukoliko već niste).
(Trojka.rs)
ŠTA VI KAŽETE? Ostavite nam Vaš komentar ispod.
0 коментара
Постави коментар